lördag 2 mars 2019

Ett yrke

Behöver verkligen komma bort. Längtar efter lite miljöombyte. Det är bra att jag ska resa iväg till Fuerteventura. Känner mig så himla gammal. Fyller 40 år om ett och ett halvt år. Åh vad har jag åstadkommit. Ingenting.

Jag kanske är lite negativ jag har ju gjort lite saker. Till exempel bott i New York i ett år då jag pluggade på en foto/konstskola. Har gått på filmskola och pluggat på Universitet. Jobb jag har haft är vårdbiträde och loggare, cafépersonal och volontär. Har aldrig haft en fast anställning eller en yrkestitel. Som det ser ut nu så kan jag inte jobba. Kanske om fem år. Jag kanske då kan jobba på max 75 %. Heltid kommer jag nog inte upp i. Det är inte så viktigt för mig att jobba. Visst vore det kul att ha arbetskamrater och ett sammanhang samt att tjäna lite pengar. Men jag har ju min sysselsättning på studio it att gå till. Jag orkar inte med så mycket press och ha krav ställda på mig. Min arbetsförmåga är ju helt nedsatt också det har läkarna konstaterat. Jag är inte arbetslös eftersom jag inte söker jobb utan har sjukersättning. Det heter inte sjukpensionär längre.

Vad skulle jag vilja jobba med är jag inte säker på men något med skrivande eller något med ekonomi. Tänker inte sätta mig i skolbänken igen. Så jag vill börja på ett jobb där man får lära sig hur man gör från början.

1 kommentar:

  1. hoppas du får en bra semester kram från gotland. ta hand om dej och ha en skön semester. ta det lungt rå om dej själv och ha kul viktigt med att ha roligt .

    SvaraRadera

Jag publicerar din kommentar efter att ha läst den. Your comment will be published after I have read it.