lördag 27 juli 2013

Ja!

Ja. Alla vill ju att det ska gå bra men det blir så. Fel. Nu när jag har det svårt har jag lärt mig att jag är själv men inte ensam. Kort summering. Sparken från alla jobb. Utförsäkrad men jag är inte misslyckad. Nej. Men vill man ha ett jobb måste man prata med folk. Jag är i alla fall noga med att betala alla mina räkningar så att jag inte får en betalningsanmärkning. Tänk nu när jag mår dåligt. Tänk vad jag kan göra när jag mår bra. Inte lätt att leva med bipolär sjukdom.

2 kommentarer:

  1. Det där ordet "utförsäkrad" tycker jag att man ska utrota! Är man så sjuk att man inte kan arbeta så ska samhället hjälpa den människan. Oavsett hur lång tid det tar! Det får helt enkelt ta den tid det tar att bli bättre. Man måste utgå ifrån att alla gör sitt bästa för att bli bättre, och alla vill ju arbeta och vara oberoende om det bara går.

    Vissa blir drabbade av sjukdomar och skador och det betyder inte att man är mindre värd. Ibland måste man tyvärr acceptera att man kanske inte kommer att klara av allt som alla andra men att man kan ha ett bra liv och vardag ändå.

    Jag vet inte vad som kan göra att du mår bättre men jag hoppas att du kan njuta av livet ibland och att små saker kan ge dig glädje.

    SvaraRadera
  2. Ja jag håller med. Det är ett hemskt uttryck. Jag tycker vi lever i ett omänskligt samhälle då man måste vara nån slags perfekt supermänniska. Jo jag har dagpermission. Måste övernatta på psyk i natt. Jag går ut och promenerar. Känner mig ändå ganska bra.

    SvaraRadera

Jag publicerar din kommentar efter att ha läst den. Your comment will be published after I have read it.