torsdag 1 november 2018

Kalorier

Idag firar jag att jag har bott i min första egna lägenhet i 5 år. Det har gått bra. Grannarna har inte klagat. Jag följer ordningsreglerna. Jag har hemtjänst som kommer och hjälper mig att städa så att jag inte får problem med hyresvärden. Jag har en psykisk funktionsnedsättning som gör att jag har problem att sköta min dagliga livsföring men intellektet är det inget fel på.

Jag ska till dietisten och jag ska väga mig på deras våg. Jag har ju gått upp. Det var när jag började med litium. Men jag mår mycket bättre och ska ta i tag i det här med vikten. Det är tråkigt att räkna kalorier men jag måste. Det är ända sättet. Viktklubb har räknat ut att jag ska hålla mig på 2000 kalorier om dagen men förra dietisten tyckte 1400. Det är för lite jag vill kunna äta mig mätt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Jag publicerar din kommentar efter att ha läst den. Your comment will be published after I have read it.