måndag 4 augusti 2014

Sänka

Jag har förgäves ringt folk som jag ser som mina vänner men de har inte tid att prata med mig och en sa at hon inte ville prata eftersom jag mår dåligt. Hon känner att hon inte kan stötta mig eller hjälpa mig. Känner som så att jag kanske ska sänka kraven gällande vänner. Inte för att jag någonsin haft så höga men jag får väl ta till vara på det jag har. Vårda de kontakter jag har. Jag kanske ska sänka kraven också  vad gäller killar. Men det känns mindre självklart. Jag tycker att det är bra att ha krav på det området så man inte råkar ut för en jävla typ.

2 kommentarer:

  1. Jag hoppas att hon läser här, för det jag ska säga nu är från hjärtat; FAN VAD DÅLIGT SAGT! Fy FAN för folk som inte kan stötta en vän i alla sorters mående, det kan vara svårt att veta vad man ska säga men grejen är ju att man inte behöver säga något särskilt, bara finnas där och kanske distrahera en stund. Det är fan inte meningen att man ska sitta och må dåligt tillsammans, utan bara FINNAS. Så jävla kasst gjort. Kram Bea, jag hoppas att du mår bättre snart. <3

    SvaraRadera
  2. Jag håller med ovanstående, det var verkligen inte bra gjort. Men säkert så är det så att många vänner tror att man begär mer av dem än man gör. Man kanske bara vill ta en fika i all enkelhet medan de tror att man begär att de ska "rädda" en. Kanske kan vara bra att klargöra för folk så de inte känner sig trängda. Sen tror jag överlag att det är bra att försöka hitta vänner som är /har varit i liknande situationer. Som kanske själva mått dåligt och då vet hur det kan vara. Kanske kan sätta ut en annons på nåt forum efter nån att ta en fika med då och då eller dylikt. Det kan vara en början. Kram å hoppas du snart mår bättre.

    SvaraRadera

Jag publicerar din kommentar efter att ha läst den. Your comment will be published after I have read it.