söndag 10 augusti 2014

Planer

Jag mår mycket bättre nu. Det var som att så fort jag gjorde upp en plan i huvudet vad jag ska göra de närmaste åren så trillade polletten ner och jag kände ett lugn. Jag vet inte om det i slutändan blir sjuksköterska. Jag har några betyg som fattas. Men om jag gör upp en plan över vad jag ska göra att jag faktiskt har möjligheter att studera vidare. Det känns så jävla mycket bättre då allting. Känslan går knappt att beskriva.


Såg Blå är den varmaste färgen och den var bra. Mycket närhet och smärta glädje och passion som var så tät att den nästan gick att ta på den. Tjejen i huvrollen som var bisexuell och jobbade på förskola var ett fynd för rollen. Jag gillar såna långsamma dialogdrivna filmer som är snyggt fotograferade.


Jag har tänkt mycket på det här att bli sjuksköterska och jag tror att jag skulle passa som det. Jag har ju jobbat mycket inom äldrevården som vårdbiträde och att få sjuksköterska legitimation efter 3 års studier skulle göra att jag plötsligt skulle ligga ganska bra till på arbetsmarknaden osv. Kanske blir jag narkossköterska.


Dessa konstnärliga saker som skrivande och foto samt film kan jag ju ägna mig åt på fritiden. Jag vet att det finns såna som är så mycket bättre än mig på att göra konstnärliga saker och sen kan jag tycka att jag vill gör a något som handlar om liv och död inte bara leka sig fram.


Drömmen är att ha en fast anställning och få uppleva lite trygghet för första gången i mitt liv. Jag vill ha ett bra liv!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Jag publicerar din kommentar efter att ha läst den. Your comment will be published after I have read it.