söndag 29 december 2013

Tjock

Jag lever. Det är det jag är glad för. Vägde mig i morse. 158 surt förvärvade kilon. Nä jag skojar. Hör en basröst som säger Morbidly obese. Med betoning på sista stavelsen. Om folk visade förståelse skulle det inte finnas några krig. Men det är mitt minsta problem att jag är tjock. Jag har gått till massa människor som har kunskap om vikt och hälsa. Kommit fram till att tallriksmodellen är bäst för mig. Med god mat. När jag mår bättre kan jag ta tag i vikten. Prioritera annorlunda med ekonomin. Lägga ner mycket pengar på god hälsosam mat. Jag kommer alltid vara tjock. Jag kommer alltid se tjock ut fast jag väger mindre. Jag har en stor frame. Det bara är så. Folk dömer. Men det är deras problem. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Jag publicerar din kommentar efter att ha läst den. Your comment will be published after I have read it.