torsdag 15 februari 2018

Röker inte längre

Jag har varit rökfri i en och en halv månad nu. Mår mycket bättre nu än jag gjorde i början. Första dagarna var ett helvete. Jag hade dödsångest och ett jävla sug efter cigaretter men sen gick det värsta över tack och lov. Jag rökte över två paket om dagen. Jag var verkligen rökare ut i fingerspetsarna.. Jag är fortfarande rökare men jag röker inte. En nykter rökare om man kan säga så.


Vikten börjar äntligen gå nedåt igen efter att den pekade upp efter rökstoppet.  Jag äter enligt tallriksmodellen gå ner i vikttallriken då man äter en fjärdel protein och en fjärdedel kolhydrater och resten grönsaker. Det verkar vara ett vinnande koncept. Jag ska försöka undvika snabbmat och godis i den mån jag kan, Suget kommer ofta kvällstid. Det gäller att hålla sig sysselsatt.

Annars lunkar allting på. Tristess och livsleda är något jag känner av mycket. Men jag försöker underhålla mig själv genom att se mycket film och läsa böcker. Jag har en favorit youtuber för tillfället och det är The Chantal show, Hon är från Kanada och gör ofta mukbangs. När man äter samtidigt som man pratar. Hon berättar helt fantastiska historier ur sitt liv. Det är en fröjd att se och höra.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Jag publicerar din kommentar efter att ha läst den. Your comment will be published after I have read it.