fredag 1 december 2017

Julen

Jag mår mycket bättre nu. Folk säger att jag ser pigg och fräsch ut också och det är alltid kul att höra. Jag sov lite oroligt i natt. Vaknade till lite då och då. Hemtjänsten var här på morgonen. Det blev rent och snyggt. Jag hoppas att jag ska bli så pass frisk att jag inte behöver hemtjänst. Jag klarar annars rätt bra av att bo själv. Tror inte att jag behöver flytta till ett gruppboende. Tror inte att jag behöver god man heller. Jag klarar ekonomin bättre nu och tar inga sms lån eller köper på kredit. Jag behöver se över utgifterna när det gäller mat. Jag småhandlar ganska ofta istället för att storhandla. Planering är a och o. Borde också sluta röka. Det kostar mig uppemot 2000 kr i månaden. Jag betalade hemförsäkringen också. Den var på 1775 kronor. Man måste ju ha hemförsäkring men jag ska kolla om det inte finns billigare alternativ. Nu har jag Trygg Hansa. Jag bor i en etta på 26 kvadrat. Det borde finnas billigare hemförsäkringar.


Nu är det december och det lackar åt jul. Jag har lite traumatiska minnen från julen sen när jag var barn. Jag hittade mamma i garaget efter att hon tagit en massa tabletter. Det var runt juletid. Som barn tar man ju alltid på sig skulden. Jag blev inte förvånad den dag jag fick reda på att hon var död. Det var som en massa linjer som möttes. Hon hade läst att man kan dö om man dricker en massa alkohol snabbt. Det var så hon lyckades dö. Då var jag bara 13 år.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Jag publicerar din kommentar efter att ha läst den. Your comment will be published after I have read it.