fredag 10 november 2017

Trött

Skulle vilja ha ett nytt läkarmöte för jag känner mig så trött och orkeslös hela tiden. Jag sover alldeles för mycket. Eller ja ca 10 timmar per natt och det är väl inte så farligt i och för sig. Men jag känner mig inte utvilad efter det utan dåsig och hängig.

Jag ska gå på Stockholm Filmfestival imorgon. Horror night. Det ska bli kul. Jag är peppad.

Mår överlag mycket, mycket bättre än förra året vid den här tiden då jag blev inlagd och låg på psyket i två månader. Jag vet att ni trogna läsare kanske märker vissa varningssignaler när jag bloggar som att jag börjar skriva osammanhängande och upprepar samma fraser hela tiden. Kommentera gärna då om ni märker att allt går överstyr.

Det är mörkt nu också och det underlättar väl inte saker och ting. Men jag mår ändå bättre nu än på sommaren.

1 kommentar:

  1. Hej Bea! Det är jättebra att du säger till att du vill att vi läsare ska säga till om vi ser tecken i dina inlägg på att du börjar må sämre. Jag har funderat över det men inte tyckt att det är min business men nu vet jag att du tycker att det är bra. <3

    Det där med sömnen och psykmediciner är ett gissel, jag vet hur det är även om jag inte ätit just samma mediciner som du (jag äter Lamictal/Lamotrigin). Mina tips för framför allt den här mörka delen av året är de här;
    Inte vända på dygnet även om det känns meningslöst att sova på "rätt" timmar när man ändå inte jobbar (det gör ju inte jag heller). Har du testat om du blir ännu tröttare med en eller två timmar mindre sömn eller om det håller sig på en jämn nivå? Det är inte alltid mer sömn betyder att man blir mer utvilad, det tog mig många år att få in i skallen men nu vet jag att om jag rutinmässigt sover mer än 9 timmar så blir jag ändå inte piggare.
    Nästa tips är att _alltid_ gå ut en sväng i dagsljus även om det känns jäkligt motigt, dagsljuset är så himla viktigt nu. Om det blir motion är det ju ännu bättre, även det kan kännas motigt men jag brukar känna att när jag ändå är ute kan jag lika bra röra på mig lite. Jag är inte lika överviktig som du men väger ändå 90 kg på 160 cm och visst är det tungt men skönt efteråt.
    Tips nr 3 är rutiner, astrist men väldigt bra. I många år gled jag mest runt hemma och kom på för sent att jag inte ätit, duschat eller städat eller något annat jag hade tänkt göra hemma. Det är klart att man får ha slappardagar också men rutiner kring det man brukar göra är nyttigt - trist men nyttigt.
    Ta hand om dig Bea! Jag läser alltid dina inlägg även om jag inte kommenterar så ofta.

    SvaraRadera

Jag publicerar din kommentar efter att ha läst den. Your comment will be published after I have read it.