måndag 1 april 2019

Min ekonomi

Går igenom skuldsanering för den som inte vet. Jag blir helt skuldfri om två år och då försvinner också min betalningsanmärkning som jag fick i och med skuldsaneringen. Det här har varit en dyrköpt läxa. Jag ska aldrig mer ta ett blancolån eller en kredit. Innan jag blev sjuk så hade jag ganska god ekonomi. Jag var ju visserligen fattig men pengarna räckte och jag slösade inte på onödig konsumtion. Sen när jag blev sjuk så maxade jag ett kredit kort på 44 000 kr och tog ett lån på 70 000 kr och lånade en massa pengar av min pappa som han skrev på revers och lade i bankfacket. Nu får jag bita i det sura äpplet och leva på existensminimum men det är bara till 2021 i maj. Vad jag gjorde av alla dem här pengarna minns jag inte.  Det gick åt på bara skit. Vad dum man får vara! Jag hade skuld på 170 000 kr till  csn också men det blev visst avskrivet.

Så vad ska jag göra när jag är prickfri? Fira men inte med en 3000 kronors måltid som jag gjorde en gång med ett par vänner.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Jag publicerar din kommentar efter att ha läst den. Your comment will be published after I have read it.