tisdag 2 oktober 2018

Abilify

Jag hade svårt att somna i natt. Somnade halv fem på morgonen. Jag har börjat med Abilify. Eller såhär är det; vi ska testa tabletterna sen gå över till depotinjektoner om jag tål Abilify och inte får några svåra biverkningar. Jag skakar ju så mycket av Haldol. Så läkaren tyckte att jag kunde byta. Jag funderade förut på att lägga in mig på avdelning under bytet men jag mår så pass bra nu så jag behöver inte det.

Jag äter nyttigt nu. Äter  bara godis en gång i veckan. Jag försöker hålla mig till 2000 kalorier om dagen. Men det är mycket som innehåller mycket kalorier som frukostflingor till exempel. Det är såna där fällor. Tar man mjölk i kaffet blir det ju kalorier  också som man ska räkna med. Jag ska byta ut smöret mot lättmargarin. Jag ska även börja träna tre gånger i veckan och gå minst en halvtimme om dagen. Jag gick upp av litium och väger nu 168 kilo. Jag ska försöka komma ner till 160 kg till i början av december. Det borde jag fixa.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Jag publicerar din kommentar efter att ha läst den. Your comment will be published after I have read it.