fredag 27 oktober 2017

Smartpoints

Har vänt lite på dygnet. Måste vända tillbaka det. Jag har inte gjort så mycket som går att blogga om. Mest legat och sovit. Men jag äter viktväktarmat. Den är god man lär sig att äta långsammare och njuta av maten och inte ta så mycket. Eftersom jag väger så mycket så har jag hela 57 smartpoints om dagen. Varje livsmedel har ett smartpoints värde som är baserat på dels hur mycket kalorier det är i men också räknat till fettprocent och proteinvärde. En dl mellanmjölk är 2 smartpoints och ett päron är noll poäng. Nästan all frukt och nästan alla grönsaker har noll smartpoints. Så det är tänkt att man ska uppmuntras att äta mycket frukt och grönt.

Nu är det lite ruskigt väder ute,  Jag gillar det. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Jag publicerar din kommentar efter att ha läst den. Your comment will be published after I have read it.