onsdag 4 maj 2016

Lyckopiller

Har börjat äta en antidepressiv medicin som heter cipralex och jag märker faktiskt skillnad redan nu. Jag var så otroligt nere och låg bara i sängen ett bra tag. Det var inte bra och nu när det är så fint väder också. Idag har jag terapi och jag ser fram emot det. Jag har inga självmordstankar längre och det är ju skönt. Självmordstankarna liksom bara klibbar fast på ett otäckt sätt. Det är inte kul. Jävligt jobbigt är det men det verkar som om andra också känner som jag ibland att man inte orkar leva. Jag är med i en grupp på Facebook för folk med psykisk sjukdom. Man känner igen sig i det andra skriver. Det är nästan kusligt hur lika vi människor är i grunden. Jag tror faktiskt att trots alla olikheter i personlighet etc så är vi lika i grunden.

Jag tror på medicinen. Tror att den kan hjälpa rätt mycket faktiskt. Jag vet att det är många som inte tror på mediciner men det gör jag. Man behöver ibland lite hjälp och då måste man ha förnuft att ta emot den hjälpen. Vi är ju biologiska varelser och mycket handlar om serotonin och dopamin etc. Jag är ingen läkare så jag ska inte ta mig vatten över huvudet. Men jag tror att alla som är deprimerade behöver hjälp, Nu funkar ju inte medicinen på alla men hjälp behöver man i alla fall.

4 kommentarer:

  1. Vad glad jag är att de verkar ha hittat en medicin som hjälper dig att må bättre! Jag är som du, tror på mediciner för jag VET att utan min bipomedicin så blir jag ju rent knäpp så att jag inte funkar i samhället. Jag blir helt mörkrädd när jag ser folk på internet som sitter och predikar för psykiskt sjuka att de ska sluta med sina mediciner eftersom det gick bra för dem själva - alla är ju olika och man är jäkligt oansvarig om man utgår från att alla andra funkar som man själv. Lycka till Bea!

    SvaraRadera
  2. Hej! Jag käkar också Cipralex. Den hjälper mig mycket. Kram J

    SvaraRadera
  3. Du har verkligen rätt i detdär med att människor i grunden är lika!!! Både lite skrämmande och hoppfullt! Grattis att medicinen funkar. Har bara hört gott om den från andra. Och du har SÅÅÅÅÅ rätt i att man inte ska vara för skeptisk mot läkemedel. Hjärnan kan också drabbas av obalans, precis som övriga organ. Och som Jenny skriver här ovan är det synd att många försöker övertala psykiskt sjuka att inte medicinera. Lycka till i alla fall, skönt att du verkar må bättre!

    SvaraRadera
  4. Läst lite in din blogg! En intressant blogg! Ser att du kämpar och att det verkar gå bra för dig. Trots dina svackor! Skönt att du fått medicin som hjälper med humöret. Hoppas det fortsätter så! Massor av kramar till dig!

    SvaraRadera

Jag publicerar din kommentar efter att ha läst den. Your comment will be published after I have read it.