lördag 12 december 2015

Låg

Jag har varit lite låg den senaste veckan. Har inte ens orkat skriva blogg. Men det positiva är att jag har gått ner  20 kg sedan augusti.Sen har jag slutat röka också. Jag har varit rökfri i tio dagar. Det tycker jag är en framgång med tanke på hur mycket jag rökte förut. Jag tror jag var uppe i nästan två paket om dagen. Huwa! Nu är rökningen nere på noll. Det är ju bra!

Tänkte låga tankar om mig själv när det var som värst. Att jag inte är bra på något och att jag aldrig har gjort något bra. Vilket inte är sant. Men när man är nere tänker man ju negativt. Det blir som i en nedåtgående spiral. Likt en snöboll växer de negativa tankarna ju längre det rullar. Ungefär.




2 kommentarer:

  1. Wow!!! 20 kg är supermycket ju! Grattis! Och grattis till rökstoppet också! Starkt jobbat! Ett tips för att dämpa negativa tankar är att inte jämföra sig med andra utan bara med sig själv. Även om det är svårt. Kram/Stina

    SvaraRadera
  2. Åh vad duktig du är Bea, både med vikten och rökningen! Hur bra som helst, du klarar av det. Kram!

    SvaraRadera

Jag publicerar din kommentar efter att ha läst den. Your comment will be published after I have read it.