måndag 6 juli 2015

Nere

Mitt internet ligger nere därhemma så nu sitter jag på biblioteket och skriver. När jag satt på en bänk i Farsta Centrum och rökte en Marlboro Gold Beyond kom en man fram till mig. Jag kände igen honom men kunde inte placera honom. Sen sa han att vi hade träffats på Fountainhouse. Han bad om en kram och vi kramades och han höll kvar länge så att det nästan blev lite akward. När han pratade så upprepade han samma meningar om och om igen. Sen frågade han om jag tyckte att han såg bra ut och ja sa ja mest för att vara snäll. Han såg väl ut som vilken medelåldersman som helst. Varken snygg eller ful.

Jag tänkte på det ja att när man inte har ett arbete då träffar man mest de andra som lever på samhällets skuggsida som hemlösa, arbetslösa, andra psyksjuka osv. De sitter ofta på en bänk med en öl. Jag dricker ju inte på det sättet så jag har ingen lust att joina dem. Men de kommer fram till  mig ändå och pratar lite. Det är som om det kollektiva medvetandet vill att vi ska träffas.

Idag känner jag mig lite låg kanske är det vädret kanske är det bara dagsformen. Jag har inte lust att göra något. Tog med träningsväskan till Farsta men vet inte om jag verkligen klarar av att träna. Jag skulle ju kunna läsa lite men det känns inte heller lockande. Får väl gå ut och röka en cigg igen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Jag publicerar din kommentar efter att ha läst den. Your comment will be published after I have read it.